Příběh jedné molitanové stavebnice
Jsme rodinná firma s textilní výrobou. Byli jsme požádaní paní ředitelkou školky, kam chodí naše děti, zda bychom nemohli zašít potrhané obaly staré molitanové stavebnice. Molitan byl i přes své stáří velmi zachovalý na rozdíl od obalů, které jsme nakonec předělali celé.
Použili jsme nový omyvatelný, pratelný,
pevný, dezinfikovatelný a krásně barevný materiál splňující evropské normy. Velmi kvalitní
průmyslové nitě a pevné zipy. Stavebnici jsme
obohatili základní matematikou (čísla, puntíky,
+, -, =). Možná by ale byla i abeceda, jednoduchá slova, obrázky, či cokoliv jiného, pro děti
poučného a inspirativního.
Ukázalo se, že stavebnici lze pěkně beze zbytku poskládat. Připravili jsme tedy ze stejného materiálu
i obaly, které umožňují stavebnici složit a zajistit do dvou kvádrů na kterých mohou děti sedět, ležet, hrát si … ( jistě najdou i jiné možnosti). Obaly jsme doplnili o pevná oka, pomocí
kterých je možné stavebnici pohodlně přenášet.
Obaly lze navíc otevřít jen ze dvou stran, a tak
mohou s pomocí paní učitelky vytvořit textilní
tunel na prolézání. V případě, že jednu stranu
necháte zavřenou, vzniknou z obalů dva pytle,
které je možné využít ke hře "skákání v pytli".
A pokud obaly rozbalíte celé, získáte dvě omyvatelné plochy např. na tvoření s modelínou.
Naším cílem je renovovat a inovovat staré věci, ale i tvořit nové dle Vašich nápadů a zkušeností
Vzdělávací zařízení jsou dnes zatěžována stále novými požadavky na kvalitu výuky a udržitelnost. Zároveň nemívají místa ani peněz nazbyt. Mnoho pomůcek a hraček bývá zastaralých, ale ne ještě dosti opotřebovaných, aby už mohly putovat na skládky. Vlastní zkušenost nás dovedla k možnostem renovací a inovací opotřebovaných, zašlých, poničených, nebo pro svou jednoúčelnost málo používaných pomůcek s textilním základem. Zachováme co je zdravé a použitelné a doplníme novými udržitelnými, omyvatelnými a dezinfikovatelnými materiály tak, aby bylo kdykoliv možné je dle potřeby opravit, nebo vyměnit. Každému projektu se věnujeme individuálně a snažíme se maximálně využít jeho potenciál.
Stavebnice není nikdy jen stavebnice, ale nástroj pro učení barev, tvarů, základních počtů, abecedy, slov,… obal pro ní nemusí být jen obal pro uskladnění, ale může skrývat mnoho dalších her- tunel, pytel na skákání, podložku pro hraní.
Čísla a písmena píšeme ručně tak
aby byla pro děti dobře známá a čitelná. Opotřebený nábytek může být omyvatelný a opravitelný, sesedlé nebo špinavé výplně mohou jít
vyměnit nebo doplnit….